Αληθινές και ψεύτικες ειδήσεις στη διατροφή

No Comments

Αληθινές και ψεύτικες ειδήσεις στη διατροφή

Εάν περάσετε μερικά λεπτά στο ίντερνετ, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με αρκετά περιεχόμενα που είναι ανακριβή, αποπλανητικά ή ψεύτικα. Αυτό ισχύει κυρίως για άρθρα σχετικά με την διατροφή και την μείωση βάρους και χρειάζεται μόνος του ο αναγνώστης να διακρίνει ποια άρθρα που διαβάζει είναι έγκυρα και ποια όχι.

Μερικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν είναι:

1. Εξετάστε την πηγή

Ο καθένας μπορεί να ανεβάσει κάποιο άρθρο στο ίντερνετ, επομένως επειδή βρίσκεται εκεί, δεν σημαίνει ότι είναι και ακριβές. Γενικά, άρθρα τα οποία είναι έγκυρα, συνήθως βρίσκονται σε ιστοσελίδες με τις σημαντικές ειδήσεις ή σε οργανισμούς υγείας, σε αντίθεση με τους μεμονωμένους μπλόγκερς (bloggers) ή τις μικρές ιστοσελίδες. Οι μεγαλύτερες ιστοσελίδες αποτελούνται από μεγάλη ομάδα ανθρώπων (π.χ.συγγραφείς, ελεγκτές γεγονότων και επιστημονικούς και ιατρικούς συμβούλους) που συνεργάζονται μαζί για να διασφαλίσουν ότι οι πληροφορίες της ιστορίας είναι σωστές. Τέλος, ένας εγγεγραμμένος διαιτολόγος ή πιστοποιημένος ιατρός είναι πιο πιθανό να έχει τα γεγονότα του σωστά.

2. Ελέγξτε την έρευνα

Η έρευνα για να είναι αξιόπιστη χρειάζεται να έχει αρκετές μελέτες που να το αποδεικνύουν και να μην βασίζεται σε μια μόνο μελέτη. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες είναι οι όποιες έρευνες να έγιναν σε ανθρώπους παρά σε πειραματόζωα, και ο αριθμός των συμμετεχόντων. Συχνά, σε έρευνες πάνω σε μικρό αριθμό ατόμων, βλέπουμε τίτλους κραυγαλέους.

3. Δείτε από που προέρχονται οι άλλες πληροφορίες

Τα άρθρα που περιλαμβάνουν αποσπάσματα από ιατρικούς εμπειρογνώμονες ή αναφέρουν γεγονότα από μεγάλες ιατρικές οργανώσεις είναι πιθανό να είναι αξιόπιστα.

4. Παρατηρήστε τα προειδοποιητικά σημάδια

Άρθρα που δεν έχουν κάποια ποιοτική επιστήμη συνήθως φορτώνονται με άλλες πληροφορίες (λέξεις, φράσεις, φωτογραφίες κλπ)- που λειτουργούν ως προειδοποιητικά σημάδια. Τέτοια μπορεί να είναι:

· Λέξεις όπως ‘’ανακάλυψη’’, ‘’θαύμα’’ ή ‘’εγγυημένη’’ στον τίτλο: Αυτά τα άρθρα συνήθως προτείνουν ότι ένα τρόφιμο, ένα συμπλήρωμα ή μια διατροφή ως η λύση για όλα τα προβλήματα υγείας.

· Εγκρίσεις από διάσημους: Εάν κάτι είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, δεν χρειάζεται κάποιον διάσημο να το προωθήσει.

· Φωτογραφίες από πριν και μετά: Μπορεί να τραβήξουν την προσοχή σας, αλλά σήμερα είναι πολύ εύκολο για κάποιον να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες.

· Εμμονές με συγκεκριμένα τρόφιμα: Μπορεί μερικά τρόφιμα να κάνουν καλό στην υγεία μας, αλλά δεν σημαίνει ότι θα λύσουν όλα τα προβλήματά μας.

5. Ρωτήστε τον εαυτό σας ‘’ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό;’’

Γνωρίζουμε ότι η επίτευξη μεγαλύτερων στόχων υγείας και φυσικής κατάστασης απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, δεν είναι μια γρήγορη και εύκολη λύση. Σκεφτείτε εάν το άρθρο που διαβάζετε συμβαδίζει με τη λογική και εάν σας φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό – τότε, το πιο πιθανό είναι πως δεν είναι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.