Οι λιχουδιές των Χριστουγέννων – Infographic

No Comments

Οι λιχουδιές των Χριστουγέννων – Infographic

Η εορταστική περίοδος μπήκε για τα καλά και μαζί ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για το εορταστικό τραπέζι. Ας δούμε την θρεπτική αξία των δημοφιλέστερων επιλογών.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε σε πλήρη ανάλυση το infographic: Christmas Infographic – Nutritionist.gr

Κουραμπιές  περίπου 40-50 γραμμαρίων μας αποδίδει 160-200 θερμίδες και 11-13,5 γραμμάρια λίπους. Τα αμύγδαλα που περιέχει είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά, βιταμίνη Ε και ασβέστιο.

Μελομακάρονο περίπου 40-50 γραμμαρίων μας αποδίδει περίπου 150-180 θερμίδες και 8-10 γραμμάρια λίπους. ο χυμός πορτοκαλιού είναι ευεργετικός και πλούσιος σε βιταμίνη C, τα καρύδια προσφέρουν απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες (κυρίως βιταμίνη Ε) και το μέλι που περιέχει, βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Γαλοπούλα έχει, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. βιταμίνες (Β6, Β3, Β2, Β12), σίδηρο, φώσφορο και κάλιο. πλούσια σε τρυπτοφάνη (παραγωγή σεροτονίνης) σε ψευδάργυρο φώσφορο και μαγνήσιο. 187 θερμίδες στα 100γρ.

Χοιρινό πηγή βιταμινών, 100γρ χοιρινού δίδουν πάνω από το 50% των αναγκών σε θειαμίνη, πάνω από το 35% νιασίνη, πάνω από 35% σε Β6. Τα 100γρ χοιρινού προσφέρουν 0,7-1,1mg ποιοτικού και καλά απορροφήσιμου σιδήρου και 2,6-2,7mg ψευδαργύρου. πρωτεΐνη που περιέχει είναι καλής ποιότητας, με πολλά απαραίτητα αμινοξέα.

Κοτόπουλο από τις πλουσιότερες πηγές πρωτεϊνών. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β6 (απαραίτητη για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των λιπών και των πρωτεϊνών, για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος). Επίσης το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β3 (απαραίτητη για τον μεταβολισμό των τροφών, την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, του δέρματος και των νεύρων). Πλούσιο σε σελήνιο (αντιοξειδωτικές ιδιότητες, μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό από τη δράση των ελευθέρων ριζών, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.)

Βασιλόπιτα 100 γραμμαρια, 352(κεικ)-450 Kcal(τσουρεκι) Θερμίδες. Πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας λόγω των ασπραδιών των αυγών και του γάλακτος που περιέχει. Η προσθήκη πορτοκαλιού στη συνταγή εμπλουτίζει τη βασιλόπιτα σε βιταμίνη C (ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, συμβάλλει στη σύνθεση κολλαγόνου και έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση ενάντια στην καταστροφή των κυττάρων). Η προσθήκη μαστίχας Χίου έχει αντιμικροβιακή, αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Δίπλες ελαιόλαδο (μονοακόρεστα λιπαρά οξέα) και καρύδια (πολυακόρεστα λιπαρά οξέα). Υψηλή περιεκτικότητά  σε αντιοξειδωτικές ουσίες : το ελαιόλαδο, καρύδι, μέλι και κανέλα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία.

Ρόδι Πλούσιο σε βιταμίνη C και αποτελούν πηγή φυτικές ίνες. Έχουν περίπου 72 θερμίδες ανά 100 γρ. Υψηλές ποσότητες βιταμίνης Κ (συμβάλλει στη σκελετική υγεία, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην εναπόθεση ασβεστίου στα οστά.)  Το έλαιο των σπόρων ροδιού περιέχει περίπου 63,5%  punicic acid (οξύ του ροδιού), ένα σπάνιο πολυακόρεστο λιπαρό οξύ (ω-5) με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση  (προστατεύει από επιβλαβείς εξωγενείς παράγοντες, όπως ελεύθερες ρίζες καθώς και από τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης και είναι ικανό αναστολής πολλαπλασιασμού καρκίνου του μαστού)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.