H ταχύτητα που τρώμε επιδρά σημαντικά στην υγεία μας!

No Comments

H ταχύτητα που τρώμε επιδρά σημαντικά στην υγεία μας!

Όπως αποδεικνύεται, η ταχύτητα που τρώμε μπορεί να έχει σημαντική επίδραση τόσο στο βάρος όσο και στην υγεία μας στο σύνολό της!

Σε έρευνα που παρουσιάστηκε στο επιστημονικό συνέδριο του American Heart Association στην Καλιφόρνια, in California, άτομα που τρώνε πιο αργά, τείνουν λιγότερο προς την παχυσαρκία, καθώς και έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο συνδέεται με πλήθος άλλων καταστάσεων, όπως καρδιαγγειακά, εγκεφαλικό και διαβήτη.

Για την εν λόγω έρευνα, που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο της Χιροσίμα, από τον καρδιολόγο Dr. Takayuki Yamaji το 2008, συγκεντρώθηκαν περί τους 1.000 υγιής Ιάπωνες, στους οποίους ζητήθηκε να χαρακτηρίσουν την ταχύτητα με την οποία τρώνε (αργά, κανονικά, ή γρήγορα). Στη συνέχεια, οι επιστήμονες παρακολούθησαν την πορεία της υγείας τους για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Μέσα στα χρόνια αυτά, 84 άνθρωποι διαγνώστηκαν με μεταβολικό σύνδρομο, με ξεκάθαρη τη σύνδεση ταχύτητας φαγητού και ανάπτυξης της ασθένειας: τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 11.6% μεταξύ των ατόμων που κατανάλωναν γρήγορα τα γεύματά τους, 6.5% μεταξύ των ατόμων που τα κατανάλωναν με μία μέτρια ταχύτητα, και ένα 2.3% σε αυτά που η ταχύτητα του φαγητού ήταν αργή. Επιπλέον, στο πρώτο γκρουπ, οι πιθανότητες για παχυσαρκία εμφανίστηκαν περισσότερο αυξημένες, καθώς και ο κίνδυνος για υψηλή αρτηριακή πίεση.

Όπως φαίνεται, λοιπόν, όταν τρώμε γρήγορα, τείνουμε να τρώμε και περισσότερο, χωρίς τη συνείδηση του τι ακριβώς καταναλώνουμε. Ο εκπρόσωπος τύπου του  American Heart Association και καρδιολόγος, Dr. Nieca Goldberg, λέει ότι ένα γεύμα μας θα πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 30 λεπτά, και συμπληρώνει ότι το να τρώμε καθώς εργαζόμαστε είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για το σώμα μας.

Πράγματι, τρώγοντας με πιο αργό ρυθμό, μασάμε καλύτερα την τροφή μας, διευκολύνοντας την πέψη, αλλά και έχοντας σαφώς καλύτερη αντίληψη του τι τρώμε και πόσο.

Το ιδανικό είναι να εξασφαλίσουμε στη μέρα μας ένα μισάωρο διάλειμμα, το οποίο θα αφιερώσουμε για να κάτσουμε σε τραπέζι, εκτός του χώρου εργασίας μας, και να καταναλώσουμε το γεύμα μας με ηρεμία και χωρίς περισπασμούς . Ακόμα και αν αυτό είναι ανέφικτο στην εποχή μας, όπου αναγκαζόμαστε συχνά να γευματίσουμε στο γραφείο/χώρο εργασίας μας, είναι καλό, όπως τονίζει ο Goldberg, να μην το κάνουμε ενώ ταυτόχρονα εργαζόμαστε.

Είναι ώρα να ξεκινήσουμε να τρώμε λίγο πιο αργά, εστιάζοντας σε αυτό που ονομάζουμε ενσυνείδητη διατροφή. Μικρά τρικς για να το καταφέρεις αυτό, εάν επί του παρόντος ανήκεις σε αυτούς που ‘’καταπίνουν’’ το φαγητό τους σε μηδαμινό χρόνο, είναι να τρως με την παρέα κάποιου φίλου, να μασάς λίγο περισσότερο τις μπουκιές σου, ή και να αφήνεις κάτω το πιρούνι καθώς μασάς.

Πέρα από την -προφανώς!- μεγαλύτερη απόλαυση που δίνει έτσι το φαγητό, τα οφέλη για την υγεία μας είναι σημαντικά και αποδεικνύονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.