Και τώρα, τι; Tips επαναφοράς στη διατροφή μας

No Comments

Και τώρα, τι; Tips επαναφοράς στη διατροφή μας

Δίαιτα, όσο κι αν αυτός ο όρος έχει πάρει πολύ διαφορετική έννοια σήμερα, δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο ή λιγότερο, από την καθημερινή φροντίδα για τη διατροφή μας, και η επιλογή όσο το δυνατόν τροφών που θα τρέψουν το σώμα μας και, φυσικά, θα μας δώσουν απόλαυση. Όλοι μας προσπαθούμε σε κάποιο βαθμό να μείνουμε πιστοί σε αυτή την ”υγιεινή διατροφή”. Πολύ συχνά, όμως, είτε ακολουθούμε μία δίαιτα για να χάσουμε κιλά, είτε απλά για την καλύτερη υγεία μας, μπορεί μία μικρή παρασπονδία να μας προκαλέσει πανικό ή και να μας αποθαρρύνει εντελώς και, τελικά, να ”μας πάρει η μπάλα” και για τα επόμενα γεύματα ή και ημέρες.

Με αυτά κατά νου, μερικές μικρές συμβουλές για γρήγορη επαναφορά, σα να μην παραφάγαμε ποτέ!

  1. Σε ένα παραφουσκωμένο μεσημεριανό γεύμα, συνεχίζουμε με το προγραμματισμένο απογευματινό και φροντίζουμε να επιλέξουμε ένα πιο ελαφρύ βραδινό, πχ μια φρέσκια σαλάτα με άπαχη πρωτεΐνη όπως μια ομελέτα ή ένα γιαούρτι.
  2. Σε ένα υπερβολικό βραδινό γεύμα, καλό θα ήταν να μην κοιμηθούμε αμέσως μετά την κατανάλωση του. Ας υπάρχουν τουλάχιστον 2 ώρες απόσταση από τον ύπνο και γιατί όχι, ας μεσολαβήσει και ένα χαλαρωτικό αφέψημα.
  3. Βάσει ερευνών, πολύ εξυπηρετική είναι η καταγραφή των γευμάτων σε διατροφικό ημερολόγιο. Ιδίως σε μέρες «αποκατάστασης», η πλήρης καταγραφή μπορεί να βοηθήσει στο απολογισμό στο τέλος της εβδομάδας.
  4. Αυξάνουμε την κατανάλωση νερού το επόμενο τριήμερο για αποφύγουμε τις κατακρατήσεις. Μια καλή εναλλακτική είναι το τσάι.
  5. Επιλέγουμε τρόφιμα με φυτικές ίνες που οδηγούν σε καλύτερη κινητικότητα του εντέρου και μας χορταίνουν αποτελεσματικότερα.
  6. Επιλέγουμε να περπατήσουμε λίγο περισσότερο την ίδια και την επόμενη μέρα, κατεβαίνοντας δύο στάσεις νωρίτερα ή αφήνοντας το αυτοκίνητο κατά τι μακρύτερα από ότι συνήθως.

Η επαναφορά είναι σημαντική περισσότερο για την ψυχολογία μας (και φυσικά την υγεία του πεπτικού) και λιγότερο για τη ”δίαιτα”. Δε ζούμε σε ένα κλουβί, τα ερεθίσματα και οι περιστάσεις είναι τόσες γύρω μας, που φυσικά μπορεί να ‘ξεφεύγουμε’, είτε στην ποιότητα του φαγητού που επιλέγουμε, είτε στην ποσότητά του. Κι όμως, στην πραγματικότητα, αυτό δεν σημαίνει ότι ”χαλάσαμε τη δίαιτα”, σημαίνει απλά ότι είμαστε άνθρωποι, και σε εξαιρετικές περιστάσεις, μπορεί να αποκλίνουμε από το πλάνο της διατροφής μας. Mε αυτές τις πρακτικές συμβουλές, η επαναφορά στη διατροφή μας θα είναι γρήγορη και, ιδανικά, θα αποφύγουμε το άγχος που προκαλείται από τύχον ”παρασπονδίες”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.